Barbarian/de

Barbar
Human male PoE1 portrait 13 lg.png
Portrait eines menschlichen Barbaren
Informationen
Ausdauer
48 (+16 pro Stufe)
Gesundheit
Genauigkeit
25
Abwehr
15
Fähigkeitsboni
Symbol
Barbarian-icon.png

Barbaren sind eine der spielbaren Klassen in Pillars of Eternity.

Sie sind die wilden, unkonventionellen Gegenstücke zum Kämpfer – unterscheidbar durch ihre Rücksichtslosigkeit, Grausamkeit und ihrer Vorliebe Disziplin durch rohe Gewalt auszutauschen. Ihnen fehlt die Genauigkeit und Abwehr von Kämpfern, dafür sind Barbaren aber schneller, brutaler und geschult es mit vielen Gegnern gleichzeitig aufzunehmen. Sie sind eine ernstzunehmende Bedrohung auf dem Schlachtfeld.[1][2]

Rohlinge. Wahnsinnige. Berserker. Obgleich Stadtbewohner den Begriff „Barbar“ oft mit einer Dosis Respektlosigkeit verwenden, werden die ländlichen Kämpfer von ihren Gemeinschaften für ihre Wildheit und ihre furchterregende Erscheinung auf dem Schlachtfeld respektiert. Barbaren spielen in manchen Kulturen eine spezielle, beinahe religiöse Rolle. Vielerorts ist der undisziplinierte, furchtlose Stil des Barbaren jedoch einfach die Art und Weise, wie Kämpfer sich verhalten.

Barbaren kommen aus vielen der eher abgeschiedenen Kulturen von Eora. Im Östlichen Abschnitt kommen Barbaren oft aus Eir Glanfath. Barbaren werden oft als Schocktruppen und um mit größeren Mengen fertig zu werden eingesetzt, oder einfach nur um den Gegner einzuschüchtern. Obwohl im Dyrwald allgemein weniger Barbaren eingesetzt werden als früher, machen sie immer noch den Großteil der glanfathanischen Fronttruppen aus. Alle Barbaren haben einen großen Fokus auf Athletik und Überleben. [1]

Attribute[edit | edit source]

Sehr Empfohlen:

Empfohlen:

Fähigkeiten[edit | edit source]

Barbaren erhalten alle zwei Stufen eine Fähigkeit. Blutbad erhalten automatisch alle Barbaren auf Stufe 1.

Hinweis: Liste bis zur Eigenständigkeit der deutschen wiki nicht übersetzbar.
Ability Acquirable
at level
Activation Effects Speed Duration Area Description
Barbaric yell icon.png Barbaric Yell 1 Active (2 per Encounter) Average 5.0m Radius from Caster Lets out a terrifying yell, frightening enemies in the area of effect.
Barbarian passive icon.png Carnage 1 Passive
  • Causes 0.66x damage to enemies in a 1.5m radius from the targeted enemy
1.5m Radius from Target The barbarian's attacks become so forceful as to impact others around the target enemy. For every successful melee attack, the barbarian makes reduced-damage attacks at all other enemies within a short distance of the target.
Frenzy icon.png Frenzy 1 Active (1 per Encounter) Average 12.0 seconds Self Sends the barbarian into a frenzied state, granting a Might, Constitution, and Attack Speed bonus but causing a Deflection penalty against incoming attacks. While the barbarian’s Frenzy is active, his or her Endurance and Health are concealed.
Barbarian passive icon.png Blooded 3 Passive Self Causes the barbarian to lash out when in pain, granting a bonus to damage for as long as his or her Endurance is below 50%.
Savage defiance icon.png Savage Defiance 3 Active (1 per Encounter) Instant 12.0 seconds Self The barbarian channels his or her own irrepressible determination, regenerating a large amount of Endurance.
Wild sprint icon.png Wild Sprint 3 Active (3 per Rest) Instant 5.0 seconds Self The barbarian becomes able to charge with reckless abandon, allowing him or her to ignore the movement stop of Engagement and gain bonus to all defenses against Disengagement Attacks.
Barbarian passive icon.png Bloodlust 5 Passive 8.0 seconds Self Imparts an unquenchable bloodlust to the Barbarian, increasing his or her speed temporarily in battle once he or she has personally downed at least two enemies.
Barbarian passive icon.png Brute Force 5 Passive Self The barbarian hits so hard that ordinary means of defense can be easily overpowered. On attacks that normally target Deflection, the barbarian will instead attack Fortitude if it is the lower defense.
Barbarian passive icon.png One Stands Alone 5 Passive
  • +2 enemies needed to get Flanked
  • +20% melee damage when adjacent to 2 or more enemies
The barbarian makes a courageous stand against all attackers. Grants a melee Damage bonus when the barbarian is adjacent to two or more enemies, and the barbarian cannot be flanked unless Engaged by more than three enemies.
Blood thirst icon.png Blood Thirst [WM2] 7 Passive
  • Recover immediately after killing an enemy
Self After killing an enemy, the barbarian's Recovery is waived, allowing them to attack again immediately.
Barbarian passive icon.png Thick-skinned 7 Passive
  • +3 Damage Reduction (DR) vs Crush
  • +3 Damage Reduction (DR) vs Pierce
  • +3 Damage Reduction (DR) vs Slash
Self Toughens the Barbarian's naturally thick skin, raising his or her Damage Reduction.
Barbarian passive icon.png Threatening Presence 7 Passive Average 3.0 seconds 1.25m Radius from Caster The barbarian's mere presence becomes so intimidating as to fill all approaching enemies with nauseating dread. As long as the barbarian is stationary, nearby enemies may be Sickened.
Barbaric shout icon.png Barbaric Shout 9 Active (2 per Rest) Average 20 seconds 7.5m Radius from Caster Lets out a dreadful shout, Terrifying enemies in the area of effect.
Barbarian passive icon.png Vengeful Defeat 9 Passive 2.0m Radius from Caster Exacts a final revenge when the Barbarian is reduced to 0 Endurance, causing him or her to perform instant Carnage Full Attacks at everyone in range.
Barbarian passive icon.png Eye of the Storm [WM1] 11 Passive
  • Cannot be Engaged by enemies more than 1 level below own level
Self The barbarian cannot be Engaged by enemies that are more than 1 level lower than him or her. It does not prevent the barbarian from being attacked in melee.
Heart of fury icon.png Heart of Fury 11 Active (1 per Encounter) Average 1.0 second 2.0m Radius from Caster The barbarian swings viciously in a lightning-quick flurry, taking on all comers. Each equipped weapon attacks every nearby enemy, doing extra damage and inflicting Carnage if applicable.
Barbaric retaliation icon.png Barbaric Retaliation [WM2] 13 Passive
  • Characters hitting Self: 8-12 Raw damage
The barbarian reflexively lashes out at anyone who hits him or her in melee, doing Raw damage to anyone unfortunate enough to be on the receiving end.
Dragon leap icon.png Dragon Leap [WM1] 13 Active (1 per Encounter) Average 1.5m Radius Drawing upon reserves of intense spiritual power, barbarians are able to leap high into the air and crash down upon their foes, Dazing them.
Echoing shout icon.png Echoing Shout [WM2] 15 Active (1 per Encounter)
  • Foe Target: 35-50 Crush damage
  • Foe Target: Dazed for 6 seconds
Length The barbarian projects his or her rage into a wave of energy that causes Crush damage and Dazes everyone caught in its path. If the shout strikes a solid surface, it will bounce once.

Talente[edit | edit source]

Zugehörige Gegenstände[edit | edit source]

Icon Name Item type Enchantments
Belt broad berserk icon.png Berserker's Belt Belt
Shield dragons mouth shield icon.png Dragon's Maw Shield [WM2]
(Soulbound)
Medium shield
Great sword st ydwens redeemer icon.png St. Ydwen's Redeemer [WM1]
(Soulbound)
Great sword
Club war club of the mataru icon.png War Club of the Mataru [DP]
(Soulbound)
Club

Bemerkenswerte Charaktere[edit | edit source]

Hinweis: Liste unvollständig bis alle Artikel übersetzt wurden. (Liste automatisch generiert)
Pillars of Eternity
Category Category:Pillars of Eternity barbarian/de not found
Die Weißmark - Teil I
Category Category:The White March - Part I barbarian/de not found
Die Weißmark - Teil II
Category Category:The White March - Part II barbarian/de not found

Ein-Minuten-Anleitung[edit | edit source]

Galerie[edit | edit source]

References[edit source]